Sprzedaż nieruchomości i lokali
SPRZEDAŻ NIERUCHOMOŚCI I LOKALI
Miejsce załatwienia sprawy:
Urząd Miejski w Zabłudowie, ul. Rynek 8.
Referat Rolnictwa i Gospodarki Gruntami.
Godziny pracy: poniedziałek - piątek od 700 do 1500.
Tel. centrala: (0-85) 7188-100, 7188-122, 7188-189 wew. 39 pokój Nr 215.
Wymagane dokumenty:
Podanie o sprzedaż nieruchomości lub lokalu napisane prze zainteresowaną osobę.
Porozumienie w sprawie udziału w kosztach oszacowania nieruchomości lub lokalu.
Najemca zainteresowany nabyciem lokalu do podania dołączyć powinien umowę najmu
Do podania o nabycie nieruchomości:
w trybie art. 231 kodeksu cywilnego należy dołączyć dokumenty potwierdzające prawa do nakładów poniesionych na budowę budynków,
były właściciel powinien dołączyć tytuł własności, zaś spadkobierca byłego właściciela również postanowienie o stwierdzeniu spadku po byłym właścicielu,
Opłaty:
Podania o kupno nie podlegają opłacie skarbowej.
Termin załatwienia sprawy:
Od złożenia wniosku o kupno do dnia przetargu lub spisania protokołu w sprawie sprzedaży w drodze bezprzetargowej 3 - 4 miesiące.
Od dnia przetargu lub spisania protokołu w sprawie sprzedaży w drodze bezprzetargowej do dnia zawarcia notarialnej umowy sprzedaży 21 dni.
Tryb odwoławczy:
Nie przewidziany.
Inne wskazówki, uwagi:
W terminie 7 dni od dnia przeprowadzenia przetargu w uzasadnionych przypadkach można złożyć skargę do Burmistrza na Komisję Przetargową.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jednolity: Dz. U. z 2004 r. Nr 261, poz. 2603).
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 14 września 2004 r. w sprawie sposobu i trybu przeprowadzania przetargów oraz rokowań na zbycie nieruchomości (Dz. U. Nr 207, poz. 2108).
Kodeks Cywilny.
Metryka strony