Uchwała Nr VIII/49/03

z dnia 23 lipca 2003r. w sprawie procedury opracowania i uchwalania budżetu gminy oraz rodzajów i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu
Untitled

Uchwała Nr VIII/49/03

Rady Miejskiej w Zabłudowie

z dnia 23 lipca 2003 roku

w sprawie procedury opracowania i uchwalania budżetu gminy oraz rodzajów i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.

Na podstawie art. 53 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591 oraz z 2002r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984 i Nr 214, poz. 1806) Rada Miejska w Zabłudowie uchwala, co następuje:

§ 1.

1. Projekt budżetu przygotowuje Burmistrz w terminie do 15 listopada roku poprzedzającego rok budżetowy.

2. Projekt budżetu powinien być opracowany na podstawie:

- istniejącego stanu organizacyjnego, cen, stawek podatkowych, taryf, wynagrodzeń roku poprzedzającego rok budżetowy, z uwzględnieniem zmian wchodzących w życie z dniem 1 stycznia roku planowanego,

- przewidywanego wykonania dochodów i wydatków budżetowych w roku poprzedzającym rok budżetowy,

- przewidywanego na rok budżetowy poziomu inflacji i przewidywanych wskaźników wzrostu wynagrodzeń.

§ 2.

1. W celu opracowania projektu uchwały budżetowej gminy:

1) kierownicy gminnych jednostek organizacyjnych, kierownicy referatów (samodzielni pracownicy) Urzędu Miejskiego zobowiązani są do opracowania wycinkowych materiałów planistycznych w zakresie swojej właściwości i przekazania ich Skarbnikowi Gminy w terminie do 15 października,

2) komisje Rady Miejskiej, radni i organy jednostek pomocniczych gminy mają prawo przekazać dla Burmistrza wnioski dotyczące budżetu roku przyszłego w terminie do dnia 15 października.

2. Materiały planistyczne składane przez jednostki organizacyjne powinny zawierać:

1) w zakresie jednostek budżetowych:

a) wielkość planowanych dochodów,

b) wielkość niezbędnych do prowadzenia działalności wydatków bieżących i inwestycji w układzie: dział, rozdział, paragrafy.

1) w zakresie zakładów budżetowych, gospodarstw pomocniczych, środków specjalnych, instytucji kultury i funduszy celowych:

a) wielkość planowanych dochodów,

b) wielkość kosztów działalności - wydatków,

c) wielkość dotacji planowanej z budżetu gminy, tam gdzie przepisy prawne to dopuszczają,

d) stan środków obrotowych na początek i koniec roku.

3. Materiały, o których mowa w ust. 1 powinny zawierać szczegółowe kalkulacje i uzasadnienie przyjętych kwot.

§ 3.

Na podstawie otrzymanych materiałów planistycznych, wniosków, jak również informacji o planowanej dotacji i subwencji z budżetu państwa - Skarbnik opracowuje do projektu budżetu zbiorcze zestawienie dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów gminy, a także przychodów i wydatków zakładów budżetowych, gospodarstw pomocniczych, środków specjalnych i funduszy celowych oraz dotacji dla instytucji kultury.

§ 4.

1. Na podstawie przedłożonych przez Skarbnika materiałów Burmistrz opracowuje:

- projekt uchwały budżetowej wraz z załącznikami,

- objaśnienia do projektu uchwały,

- informację o stanie mienia komunalnego.

2. Opracowany projekt budżetu wraz z informacją o stanie mienia komunalnego i objaśnieniami Burmistrz przekazuje:

- Radzie Miejskiej,

- Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Białymstoku celem zaopiniowania.

§ 5.

1. Projekt uchwały budżetowej obejmuje:

1) zestawienia tabelaryczne dochodów budżetu gminy według źródeł i działów klasyfikacji,

2) zestawienia tabelaryczne wydatków budżetu gminy w podziale na działy i rozdziały klasyfikacji budżetowej, z wyodrębnieniem:

a) wydatków bieżących , w tym w szczególności:

- wynagrodzeń i pochodnych od wynagrodzeń,

- dotacji,

- wydatków na obsługę,

- wydatków z tytułu poręczeń i gwarancji udzielonych przez gminę,

b) wydatków majątkowych,

3) dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami,

4) źródła pokrycia deficytu lub przeznaczenia nadwyżki budżetowej gminy oraz plan przychodów i rozchodów,

5) wydatki związane z wieloletnimi planami inwestycyjnymi, z wyodrębnieniem wydatków na finansowanie poszczególnych programów oraz wykaz zadań inwestycyjnych realizowanych w roku planowanym i środków na ich realizację,

6) plan przychodów i wydatków zakładów budżetowych, gospodarstw pomocniczych i środków specjalnych,

7) zakres i kwoty dotacji przyznanych z budżetu dla zakładów budżetowych i gospodarstw pomocniczych, kwoty dotacji dla instytucji kultury,

8) kwoty dotacji na cele publiczne związane z realizacją zadań gminy dla podmiotów nie zaliczonych do sektora finansów publicznych i nie działających w celu osiągnięcia zysku,

9) plany przychodów i wydatków funduszy celowych,

10) dochody i wydatki związane z realizacją zadań wspólnych realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego,

11) upoważnienie dla Burmistrza do zaciągnięcia długu oraz spłat zobowiązań gminy.

2. Projekt uchwały budżetowej może również określać:

1) postanowienia w sprawie zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego deficytu budżetu gminy,

2) rezerwę ogólną i rezerwy celowe,

3) upoważnienie dla Burmistrza do dokonywania zmian w planie wydatków,

4) inne postanowienia dotyczące wykonywania budżetu.

§ 6.

Informacja o stanie mienia komunalnego winna zawierać:

1) dane dotyczące przysługujących gminie praw własności,

2) dane dotyczące innych niż własność praw majątkowych, w tym w szczególności o ograniczonych prawach rzeczowych, użytkowaniu wieczystym, wierzytelnościach, udziałach w spółkach, akcjach oraz o posiadaniu,

3) dane o zmianach w stanie mienia komunalnego w zakresie określonym w pkt 1 i 2, od dnia złożenia poprzedniej informacji,

4) dane o dochodach uzyskanych z tytułu wykonywania prawa własności i innych praw majątkowych oraz z wykonywania posiadania,

5) inne dane i informacje o zdarzeniach mających wpływ na stan mienia komunalnego.

§ 7.

1. Przewodniczący Rady Miejskiej niezwłocznie przekazuje projekt uchwały budżetowej wraz z materiałami informacyjnymi do zaopiniowania stałym komisjom Rady, z wyjątkiem Komisji Rewizyjnej.

2. Komisje Rady w terminie 14 dni od otrzymania materiałów odbywają posiedzenia, na których formułują na piśmie swoje opinie o projekcie uchwały budżetowej.

3. Komisja proponująca wprowadzenie nowego wydatku lub zwiększenia przewidzianego w projekcie uchwały budżetowej zobowiązana jest wskazać źródło jego sfinansowania.

4. Opinie komisji przedstawiane są Komisji Planowania i Finansów, która w terminie nie dłuższym niż 7 dni od daty ich otrzymania formułuje ostateczną opinię i przedkłada ją Burmistrzowi.

§ 8.

1. Burmistrz po zapoznaniu się z opinią Komisji Planowania i Finansów przedkłada Radzie Miejskiej w terminie 7 dni skorygowany projekt budżetu.

2. Nie uwzględnione w projekcie budżetu wnioski oraz wprowadzone autopoprawki Burmistrza wymagają uzasadnienia.

§ 9.

Porządek sesji budżetowej powinien zawierać:

1) przedstawienie projektu uchwały budżetowej wraz z uzasadnieniem Burmistrza,

2) przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej,

3) przedstawienie opinii komisji stałych,

4) przedstawienie stanowiska Burmistrza w sprawie opinii i wniosków komisji,

5) dyskusję,

6) głosowanie nad projektem uchwały budżetowej zgłoszonej przez Burmistrza.

§ 10.

Wykonanie uchwały zleca się Burmistrzowi Zabłudowa.

§ 11.

Traci moc uchwała Nr IV/24/94 Rady Miejskiej w Zabłudowie z dnia 29 września 1994 r. (zmieniona uchwałą Nr XXII/129/96 z dnia 1 października 1996r.) w sprawie określenia procedury opracowania i uchwalania budżetu gminy oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.

§ 12.

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Przewodniczący Rady

Stefan Nikiciuk

1

4

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miejski w Zabłudowie

Wytwarzający/odpowiadający: Anna Kalinowska

Wprowadzający: Anna Kalinowska

Data modyfikacji: 2004-11-19

Opublikował: Małgorzata Węcławska

Data publikacji: 2004-11-19