Uchwała nr XII/70/07
Uchwała nr XII/70/07
RADY MIEJSKIEJ W ZABŁUDOWIE
z dnia 6 grudnia 2007 r
w sprawie zmian w budżecie Gminy Zabłudów na 2007 rok
Na podstawie art.18 ust.2 pkt. 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591; z 2002 r. Nr 23, poz.220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz.984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806; z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568; z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz.1203, Nr 167, poz. 1759; z 2005 r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457; z 2006 r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337; z 2007 r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974, Nr 173 poz.1218) oraz art. 165, art. 166 i art. 184 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2005 r. Nr 249, poz. 2104, Nr 169, poz. 1420; z 2006 r., Nr 45, poz. 319, Nr104, poz. 708, Nr 170, poz. 1217 – 1218, Nr 187, poz. 1381, Nr 249, poz. 1832; z 2007 r. Nr 82, poz. 560, Nr 88, poz. 587, Nr 115, poz. 791, Nr 140, poz. 984) uchwala się, co następuje:
§ 1. 1. Dokonać zmniejszenia dochodów budżetowych o kwotę 147.000 zł.
2. Dokonać zwiększenia dochodów budżetowych o kwotę 477.592 zł.
3. Dokonać zmniejszenia wydatków budżetowych o kwot 119.000 zł.
4. Dokonać zwiększenia wydatków budżetowych o kwotę 449.592 zł.
5. Powyższych zmian budżetu dokonano zgodnie z załącznikiem Nr 1 do niniejszej uchwały.
6. Objaśnienia dokonanych zmian planu budżetu określa załącznik Nr 2 do niniejszej uchwały.
§ 2. 1. Plan budżetu po zmianach wynosi :
Dochody - 21.084.581 zł
Wydatki - 23.522.253 zł.
2. Planowany deficyt budżetu gminy w wysokości 2.437.672 zł, zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:
1) zaciągniętych kredytów w kwocie - 2.380.000 zł;
2) wolnych środków w kwocie - 57.672 zł.
§ 3. Dokonać zmiany załącznika pn. Wykaz zadań inwestycyjnych i środków na ich realizację w 2007 roku zgodnie z załącznikiem Nr 3.
§ 4. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Zabłudowa.
§ 5. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.
Przewodniczący Rady
Jan Leszek Wołosewicz
Załącznik Nr 1
do uchwały Nr XII/70/07
Rady Miejskiej w Zabłudowie
z dnia 6 grudnia 2007r
Zwiększenie i zmniejszenie dochodów
Wyszczególnienie
|
KLASYFIKACJA |
Zmniejszenia |
Zwiększenia |
Plan
|
||
Rolnictwo i łowiectwo |
010 |
|||||
Infrastruktura wodociągowa i sanitacyjna wsi |
01010 |
|||||
Grzywny i inne kary pieniężne od osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych |
0580 |
233.000 |
233.000 |
|||
Pozostała działalność |
01095 |
|||||
Wpływy z tytułu odpłatnego nabycia prawa własności oraz prawa wieczystego użytkowania nieruchomości |
0770 |
150.000 |
370.000 |
|||
Gospodarka mieszkaniowa |
700 |
|||||
Gospodarka gruntami i nieruchomościami |
70005 |
|||||
Wpływy z opłat za zarząd, użytkowanie i użytkowanie wieczyste nieruchomości |
0470 |
15.572 |
71.972 |
|||
Wpływy z tytułu odpłatnego nabycia prawa własności oraz prawa wieczystego użytkowania nieruchomości |
0770 |
120.000 |
140.000 |
|||
Dochody od osób prawnych, osób fizycznych i innych jednostek nie posiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem |
756 |
|||||
Wpływy z podatku rolnego, leśnego, od spadków i darowizn, od czynności cywilno prawnych, od podatków i opłat lokalnych |
75616 |
|||||
Podatek od środków transportowych |
0340 |
5.000 |
42.000 |
|||
Odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat |
0910 |
2.000 |
14.500 |
|||
Wpływy i innych opłat stanowiących dochody jst na podstawie ustaw |
75618 |
|||||
Wpływy z tytułu opłat za wydawanie pozwoleń na sprzedaż alkoholu |
0480 |
6.200 |
104.700 |
|||
Wpływy z różnych rozliczeń |
75619 |
|||||
Wpływy z opłaty eksploatacyjnej |
0460 |
27.000 |
172.600 |
|||
Różne rozliczenia |
758 |
|||||
Część oświatowa subwencji ogólnej dla jst |
75801 |
|||||
Subwencje ogólne z budżetu państwa |
2920 |
61.743 |
4.101.690 |
|||
Oświata i wychowanie |
801 |
|||||
Gimnazja |
80110 |
|||||
Wpływy z różnych dochodów |
0970 |
2.285 |
2.285 |
|||
Pozostała działalność |
80195 |
|||||
Dotacje celowe przekazane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin |
2030 |
1.792 |
10.451 |
|||
Ogółem |
147.000 |
477.592 |
Zwiększenie i zmniejszenie wydatków
Wyszczególnienie
|
KLASYFIKACJA |
Zmniejszenia |
Zwiększenia |
Plan
|
||
Rolnictwo i łowiectwo |
010 |
|||||
Izby rolnicze |
01030 |
|||||
Wpłaty gmin na rzecz izb rolniczych w wysokości 2% podatku rolnego |
2850 |
1.000 |
13.900 |
|||
Transport i łączność |
600 |
|||||
Drogi publiczne gminne |
60016 |
|||||
Wynagrodzenia bezosobowe |
4170 |
5.000 |
14.100 |
|||
Zakup materiałów i wyposażenia |
4210 |
3.000 |
40.000 |
|||
Zakup usług remontowych |
4270 |
20.000 |
461.150 |
|||
Zakup usług pozostałych |
4300 |
8.000 |
72.000 |
|||
Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa |
754 |
|||||
Ochotnicze straże pożarne |
75412 |
|||||
Wynagrodzenia osobowe |
4010 |
8.000 |
99.115 |
|||
Wydatki na ubezpieczenia społeczne |
4110 |
1.000 |
18.100 |
|||
Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych |
6050 |
105.890 |
435.890 |
|||
Dochody od osób prawnych, osób fizycznych i innych jednostek nieposiadaj.osobow.prawnej oraz wydatki związane z ich poborem |
756 |
|||||
Pobór podatków, opłat i niepodatkowych należności budżetowych |
75647 |
|||||
Wynagrodzenie prowizyjne |
4100 |
8.000 |
44.300 |
|||
Zakup materiałów i wyposażenia |
4210 |
1.000 |
3.000 |
|||
Zakup usług pozostałych |
4300 |
1.000 |
4.000 |
|||
Obsługa długu publicznego |
757 |
|||||
Obsługa papierów wartościowych, kredytów i pożyczek jst |
75702 |
|||||
Odsetki i dyskonto od krajowych papierów, kredytów i pożyczek |
8070 |
5.000 |
101.870 |
|||
Oświata i wychowanie |
801 |
|||||
Szkoły podstawowe |
80101 |
|||||
Zakup materiałów i wyposażenia |
4210 |
60.640 |
164.190 |
|||
Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych |
6050 |
90.000 |
1.688.979 |
|||
Zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych |
6060 |
9.000 |
9.000 |
|||
Przedszkola |
80104 |
|||||
Dotacje celowe przekazane gminie na podstawie porozumień |
2310 |
8.000 |
73.200 |
|||
Gimnazja |
80110 |
|||||
Zakup materiałów i wyposażenia |
4210 |
1.400 |
23.050 |
|||
Zakup pomocy naukowych i książek |
4240 |
1.000 |
3.600 |
|||
Dowożenie uczniów |
80113 |
|||||
Wydatki osobowe nie zaliczane do wynagrodzeń |
3020 |
200 |
1.800 |
|||
Wynagrodzenia osobowe |
4010 |
1.000 |
146.690 |
|||
Zakup materiałów i wyposażenia |
4210 |
19.000 |
190.700 |
|||
Zakup usług pozostałych |
4300 |
7.000 |
114.000 |
|||
Zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych |
6060 |
5.000 |
265.000 |
|||
Pozostała działalność |
80195 |
|||||
Zakup pomocy naukowych i książek |
4240 |
1.792 |
1.792 |
|||
Opieka zdrowotna |
851 |
|||||
Przeciwdziałanie alkoholizmowi |
85154 |
|||||
Zakup usług pozostałych |
4300 |
6.000 |
68.980 |
|||
Zakup materiałów papierniczych do sprzętu drukarskiego i kserograf. |
4740 |
200 |
200 |
|||
Gospodarka komunalna i ochrona środowiska |
900 |
|||||
Oświetlenie ulic, placów i dróg |
90015 |
|||||
Zakup energii |
4260 |
3.000 |
320.000 |
|||
Pozostała działalność |
90095 |
|||||
Wynagrodzenia osobowe |
4010 |
20.000 |
353.900 |
|||
Wydatki na ubezpieczenia społeczne |
4110 |
5.000 |
64.200 |
|||
Składki na Fundusz Pracy |
4120 |
1.000 |
9.800 |
|||
Wynagrodzenia bezosobowe |
4170 |
1.000 |
37.020 |
|||
Zakup materiałów i wyposażenia |
4210 |
25.000 |
204.809 |
|||
Zakup energii |
4260 |
2.000 |
145.800 |
|||
Zakup usług pozostałych |
4300 |
10.000 |
175.600 |
|||
Zakup akcesoriów komputerowych, w tym programów i licencji |
4750 |
500 |
2.000 |
|||
Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych |
6050 |
26.029 |
265.177 |
|||
Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych |
6056 |
97.941 |
1.391.683 |
|||
Ogółem |
119.000 |
449.592 |
Załącznik Nr 2
do uchwały Nr XII/70/07
Rady Miejskiej w Zabłudowie
z dnia 6 grudnia 2007r
Uzasadnienie do Uchwały Rady Miejskiej w Zabłudowie
w sprawie zmian w budżecie Gminy Zabłudów na 2007 rok
Dochody
Zwiększenie dochodów i wydatków o tę samą kwotę wynikające z pism z Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego i Ministerstwa Finansów:
1. Pismo Nr FB.II.BB.3011-476/07 z dnia 14.11.2007 w sprawie zwiększenia dotacji celowej w kwocie 1.792 zł na realizację własnych zadań bieżących gmin z przeznaczeniem na dofinansowanie zakupu lektur do bibliotek szkolnych położonych na terenach wiejskich.
2. Pismo ST5 – 4822-22g/BK/2007 z dnia 8.11.2007 w sprawie zwiększenia części subwencji oświatowej o kwotę 60.000 zł przeznaczonej na dofinansowanie wyposażenia w sprzęt szkolny i pomoce dydaktyczne nowo wybudowanych obiektów szkół i placówek oświatowych nie wykorzystywanych na cele dydaktyczne. Ze środków tej subwencji zostanie zakupione wyposażenie do hali sportowej.
3. Pismo ST5 – 4822-27g/BKU/2007 z dnia 22.11.2007 w sprawie zwiększenia części subwencji oświatowej o kwotę 1.743 zł przeznaczonej na dofinansowanie kosztów związanych z wypłatą odpraw dla nauczycieli zwalnianych w trybie art. 20 i art. 88 Karta Nauczyciela.
4. Ponadto zwiększono dochody budżetowe o kwotę 233.000 zł w związku z wystawioną notą z tytułu naliczenia kary umownej za nieterminowe wykonanie wodociągu Kuriany – Kucharówka. Wysokość kwoty wynika z faktury wystawionej przez wykonawcę i naszego oświadczenia w sprawie potrącenia wzajemnych należności zgodnie z art. 598 i art. 502 Kodeksu Cywilnego. Pozostała część kary w wysokości ok. 116 tys. zł zostanie wprowadzona do budżetu roku 2008 z chwila zapłaty.
5. Budżet zwiększyły kwoty prowizji pobranej od ubezpieczenia uczniów w rozdz. 80110 Gimnazja, które zostaną wykorzystane na wydatki w szkołach.
6. Pozostałe przesunięcia i zwiększenia w ramach poszczególnych rozdziałów i paragrafów podyktowane są realizacją budżetu do 30.11.2007 r.
Wydatki
Do zmiany planu wydatków przyczyniła się realizacja wydatków za 10 miesięcy 20078 roku, związanych z wykonywaniem zarówno zadań inwestycyjnych jak i bieżącej działalności urzędu i jednostek organizacyjnych, a w szczególności:
1. Przesunięcia w Dz. 600 Transport i łączność w zakresie zwiększenia o kwotę 23.000zł planu wydatków związanych z zakupem usług remontowych oraz materiałów, a zmniejszenia o 13.000 zł na usługach pozostałych i wynagrodzeniach bezosobowych wynika z konieczności zwiększenia środków przeznaczonych na profilowanie i nawożenie dróg w celu poprawienia ich przejezdności.
2. Na zwiększenie o kwotę 105.890 zł w Dz. 754 w zakresie Ochotniczych straży pożarnych w związku z realizacją inwestycji złożyło się wykonanie robót dodatkowych w zakresie przebudowy budynku o kwotę 92.310 zł, nadzór inwestycyjny 2.702 zł, oraz koszty dokumentacji kosztorysowej 6.100 zł, podkładów i innych wydatków związanych z realizacją inwestycji 4.778 zł.
3. Ponadto w Dz. 756, rozdz. 75647 Pobór podatków i opłat nie podatkowych dokonano zwiększenia w kwocie 8.000 zł z przeznaczeniem na wypłatę wynagrodzenia prowizyjnego sołtysom w związku z przyjmowaniem podatków.
4. Zmniejszenie w wysokości 5.000 zł w Rozdz. 75702 Obsługa papierów wartościowych, kredytów i pożyczek, wynika z zaliczenia części spłacanych odsetek od kredytów do wydatków inwestycyjnych, do chwili zakończenia inwestycji w zakresie budowy hali sportowej oraz wodociągu Kuriany – Kucharówka.
5. Pozostałe zmiany w Dz. 801 Oświata i wychowanie podyktowane zostały:
a) Zwiększenie na zakup wyposażenia do hali sportowej - 60.000zł,
b) Zmniejszenie na realizację inwestycji w zakresie przebudowy drogi dojazdowej do szkoły i gimnazjum z uwagi na przesunięcie terminu umowy do 30.04.2008r – 90.000zł
c) Zwiększenie na zakupy inwestycyjne w zakresie zakupu maszyny niezbędnej do sprzątania hali sportowej - 9.000zł.
d) Wzrost środków na realizację zadań przekazanych Gminie Białystok w dziedzinie refundacji kosztów za przyjęcie do przedszkoli dzieci z terenu Gminy Zabłudów - 8.000 zł.
e) Zwiększenie w Rozdz. 80113 Dowożenie uczniów w zakresie wydatków bieżących związane jest z zakupem biletów w grudniu na styczeń uczniom dojeżdżającym /koszt miesięczny ok. 8.500 zł/ Ponadto zakup paliwa do samochodów oraz części zamiennych do autobusów. Na podstawie rozpoznania rynku zwiększono środki na planowany zakup drugiego samochodu o kwotę 5.000 zł.
f) Wzrost środków przeznaczonych na przeciwdziałanie alkoholizmowi podyktowany jest wzrostem dochodów z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż alkoholu - 6.200zł.
g) Zmiany w Rozdz. 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska wynikają ze wzrostu wynagrodzeń, na który ma wpływ wypłata dodatkowej nagrody jubileuszowej wraz pochodnymi oraz zmiana zakresu czynności niektórych pracowników, a co z tym się wiąże również wzrost wynagrodzenia. W zakresie zakupu materiałów zabrakło środków na opał na miesiąc grudzień 2007 roku tj. ok. 65 ton węgla, oraz z tytułu świadczenie usług w zakresie wywożenia nieczystości z oczyszczalni.
Z uwagi na kończącą się termomodernizację budynków użyteczności publicznej wystąpiły umowy dodatkowe zarówno z uwagi na rozszerzenie zakresu robót oraz na nie ujęcie w kosztorysie niektórych prac, które wystąpiły w trakcie realizacji. Powyższe działania spowodowały konieczność zwiększenia środków na inwestycje w kwocie 123.970zł
Załącznik Nr 3
do uchwały Nr XII/70/07
Rady Miejskiej w Zabłudowie
z dnia 6 grudnia 2007r
Nazwa zadania inwestycyjnego
|
Klasyfikacja |
Rok rozpoczęcia/
|
Wartość kosztorysowa /ogółem/ |
Dotychczas poniesione wydatki – PROJEKTY |
Środki wynikające z planów na 2007 rok |
W tym: |
Środki do pozyskania
|
||
Własne środki budżetowe |
Kredyty i pożyczki |
Dotacja z GFOŚ i GW |
|||||||
1. Budowa sieci wodociągowej: |
01010 |
1.957.360 |
1.027.416 |
595.921 |
512.184 |
83.737 |
334.023 |
||
Kuriany - Kucharówka Kol. Kuriany – odcinek 333 mb |
01010 |
2006/2007 |
1.225.486 24.807 |
1.006.124 |
219.362 24.807 |
219.362 24.807 |
|
||
Żywkowo -Sieśki |
01010 |
2007 |
98.988 |
9.792 |
89.196 |
89.196 |
|||
Nowosady – Żuki – Pasynki - Kowalowce |
01010 |
20077 |
382.636 |
11.500 |
37.113 |
37.113 |
334.023 |
||
Projekt budowy sieci wodociągowej dla wsi Olszanka |
01010 |
2007 |
17.400 |
- |
17.400 |
17.400 |
|||
Budowa kanału deszczowego ul. Szkolna
|
01010 |
97.766 |
97.766 |
97.766 |
|||||
fBudowa kanału sanitarnego i sieci wodociągowej ul. 3-go Maja – Białostocka w Zabłudowie |
01010 |
2007 |
83.737 |
83.737 |
83.737 |
||||
Mapy do celów projektowych wykonania projektu wodociągu Zwierki – Kol. Rafałówka - |
01010 |
2007/2009 |
9.540 |
9.540 |
9.540 |
||||
budowa studzienki wodociągowej wraz
|
01010 |
2007 |
7.000 |
7.000 |
7.000 |
||||
Projekt budowy kanalizacji sanitarnej we wsi Kuriany |
01010 |
2007 |
10.000 |
10.000 |
10.000 |
||||
2. Modernizacja nawierzchni dróg: |
60016 |
2007 |
2.605.590 |
11.800 |
187.473 |
187.473 |
719.117 ¹ |
||
ul. Surażskiej w Zabłudowie |
60016 |
2007/2008 |
1.700.000 |
11.800 |
1.000 |
1.000 |
|||
Nawierzchni ulicy we wsi Rafałówka |
60016 |
2007 |
799.019 |
79.902 |
79.902 |
719.117 ¹ |
|||
Modernizacja nawierzchni ul. Kościelnej (wykup gruntów pod drogę) |
60016 |
2007 |
98.571 |
98.571 |
98.571 |
|
|||
Przygotowanie dokumentacji na modernizację dróg rolniczych do pół i łąk we wsiach Kucharówka– Zagruszany, Pawły, Zwierki |
6017 |
2007 |
8.000 |
8.000 |
8.000 |
||||
3. Budowa oświetlenia ulicznego na terenie gminy |
90015 |
2007 |
100.000 |
100.000 |
100.000 |
||||
4. Modernizacja systemu oczyszczania ścieków komunalnych w Zabłudowie – do złożenia wniosku do Mechanizmu Finansowego EOG oraz Norweskiego Mechanizmu Finansowego |
90095 |
2007/2009 |
1.318.413 |
32.150/ 5
|
32.150/5
|
||||
5. Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej na terenie Gminy Zabłudów – złożono wniosek do Mechanizmu Finansowego EOG oraz Norweskiego Mechanizmu Finansowego |
90095 |
2005/2007 |
3.350.252 |
33.184 a 22.860 b |
3.294.208 ² 2.981.660 97.941 d 214.607 c |
1.301.660312.548 |
1.680.000 |
|
|
6. Budowa Hali sportowej przy Szkole Podstawowej w Zabłudowie, w tym: a) umowa podstawowa z wykonawcą-ujęta do wniosku FRKF b) roboty dodatkowe nie objęte wnioskiem do FRKF |
80101 |
2005/2007 |
4.753.684 4.437.886 369.798 |
3.064.705
2.920.070 76.652 A 67.983 B |
1.688.979
1.517.816 40.163 C 131.000 D |
600.000/4 388.979 |
700.000 |
||
7. Rozbudowa budynku OSP w Zabłudowie |
75412 |
2007 |
441.990 |
6.100 |
435.890 |
435.890 |
|||
8. zakup wyposażenia do OSP w Zabłudowei |
75412 |
2007 |
2.280 |
2.280 |
2.280 |
||||
9. Zakupy inwestycyjne – trzy zestawy komputerowe do UM w Zabłudowie |
75023 |
2007 |
22.500 |
---- |
22.500 |
22.500 |
|||
10. Wykup gruntów i nieruchomości |
70005 |
2007 |
30.000 |
30.000 |
30.000 |
||||
11. Zakup pojemników do selektywnej zbiórki odpadów do obiektów użyteczności publicznej |
90002 |
2007 |
21.000 |
21.000 |
10.500 |
10.500 |
PFOŚ i GW |
||
12. budowa wiaty przystankowej we wsiach i Ostrówki |
90095 |
2007 |
10.420 |
10.420 |
10.420 |
||||
13. Podniesienie atrakcyjności turystycznej Zabłudowa poprzez renowację parku podworskiego - roboty dodatkowe oraz nakłady poniesione na prace renowacji parku nie objęte kosztorysem oraz wnioskiem do SPO |
92195
92195 |
2006/2007 |
177.739
17.242 |
21.716 |
156.023
17.242 |
124.800
31.223 17.242 |
SPO |
|
|
14. Zakup maszyny do konserwacji podłogi w hali sportowej |
80101 |
2007 |
9.000 |
9.000 |
9.000 |
||||
15. Zakup ksero do Gimnazjum w Zabłudowie |
80110 |
2007 |
3.900 |
3.900 |
3.900 |
||||
16. .Zakup i instalacja systemu monitoringu w Gimnazjum w Zabłudowie |
80110 |
2007 |
15.332 |
15.332 |
15.332 |
||||
17. Zakup autobusów do dowożenia uczniów na - 40 miejsc - 20 miejsc |
80113 |
2007 |
265.000 |
265.000 |
265.000 |
||||
18. Przygotowanie podkładów, dokumentacji kosztorysowej oraz projektu na zagospodarowanie terenu w Zabłudowie – oczyszczenie stawów w Parku Podworskim |
90006 |
2007/2008 |
25.000 |
25.000 |
25.000 |
||||
19. Zakupy inwestycyjne – dwa zestawy komputerowe do MOPS w Zabłudowie |
85219 |
2007 |
3.761 |
3.761 |
3.761 |
||||
20. Dokumentacja na remont i modernizację świetlicy wiejskiej w Krynickich wraz z zagospodarowaniem terenu wokół źródła „Krynica” |
70005 |
2007 |
10.000 |
10.000 |
10.000 |
||||
RAZEM |
15.140.463 |
4.187.781 |
6.934.079 |
4.459.842 |
2.380.000 |
94.237 |
1.053.140 ¹ |
1. Planowane do pozyskania środki na budowę wodociągu i modernizację dróg z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu: Regionalny Program Operacyjny Województwa Podlaskiego na lata 2007 – 2013 /90% planowanych nakładów/, zostały usunięte z załącznika inwestycyjnego z uwagi na konieczność przesunięcia zadań inwestycyjnych na 2008 rok w związku ze zmianą terminów przyjmowania wniosków w funduszach. Kwota 1.687.200 zł ujęta w wartości kosztorysowej ul. Surażska zostanie wydatkowana w 2008 r.
2. Gmina Zabłudów uzyskała informację, iż otrzymała decyzję o ostatecznym dofinansowaniu złożonego projektu ze środków Mechanizmu Finansowego EOG oraz Norweskiego Mechanizmu Finansowego na realizację zadania pn. „Termomodernizacja budynków użyteczności Publicznej w Gminie Zabłudów”. Z uwagi na ten fakt należy zapewnić źródło finansowania przedsięwzięcia jako 100 % kosztów projektu do czasu refundacji części poniesionych wydatków kwalifikowanych. Wobec powyższego wprowadzono całą wartość kosztorysową zadania, która zostanie wykonana ze środków kredytu, którego zwrot nastąpi z chwilą refundacji środków.
a) wydatki poniesione w 2005 r. 33.184 zł / audyty energetyczne i studium wykonalności,
b) wydatki poniesione w 2006 r. 22.860 zł /tłumaczenia i audyt/ - koszty z 2005 i 2006 r. nie są kosztami kwalifikowanymi do złożonego wniosku,
c) wydatki poza wnioskiem poniesione na tłumaczenia i kolorystykę budynków oraz roboty dodatkowe w 2007 roku,
d) wydatki na roboty dodatkowe nie stanowiące kosztów kwalifikowanych
3. Zostały złożone wnioski do Sektorowego Programu Operacyjnego w ramach działania: 2.3.Odnowa wsi oraz zachowanie i ochrona dziedzictwa kulturowego. 1. Projekt: Podniesienie atrakcyjności turystycznej Zabłudowa poprzez renowację parku podworskiego, na ten cel dokonano zmiany planu w związku podpisaniem aneksu do umowy na środki z SPO zabezpieczono środki własne w kwocie 31.223 zł, oraz kwotę 124.800 zł stanowią środki po zmianie umowy - przyznane na realizacje projektu w 2006 r. z SPO. Została podpisana umowa przesuwająca termin realizacji zadania na 2007 r.
4. Na budowę hali sportowej przy Szkole Podstawowej w Zabłudowie Gmina otrzymała w 2006 roku środki z PFRON /379.099 zł/oraz FRKF /1.100.000 zł, z tego na 2007 r. 600.000 zł
A) Koszty robót dodatkowych nie objęte wnioskiem do FRKF kwota:
- 63.442 zł poniesione w 2004 r./ projekty, uzbrojenie terenu
- 13.210 zł poniesione w 2005 r./ ekspertyzy, nadzór/
B) Koszty robót dodatkowych nie objęte wnioskiem do FRKF kwota - 67.983 zł wydatkowane w 2006 r./ uzbrojenie terenu, roboty elektryczne/.
C) Koszty robót dodatkowych nie objęte wnioskiem do FRKF kwota - 40.163 zł /umowa na roboty dodatkowe do podstawowej umowy inwestycyjnej/
D) Nadzór nad budową hali i inne roboty zgodnie z zawartą umową nie objęty wnioskiem do FRKF kwota - 221.000 zł.
5. Gmina Zabłudów przygotowuje drugi wniosek do Mechanizmu Finansowego EOG oraz Norweskiego Mechanizmu Finansowego o dofinansowania zadania pn. „Modernizacji systemu oczyszczania ścieków komunalnych w Zabłudowie”. Wydatki poniesione w 2007 roku będą kosztami niekwalifikowanym, a składają się na to:
a) projekty – 20.000 zł, podkłady geodezyjne 8.750 zł, studium wykonalności- 3.400 zł = 32.150 zł razem,
b) dodatkowo zostały ujęte planowane koszty na tłumaczenia dotyczące projektu w wysokości 8.000 zł na 2007r. i 7.000 zł na 2008 r. nie są to koszty kwalifikowane do złożonego wniosku. Kwota 1.278.263 zostanie wydatkowana w 2008 roku, wartość kosztorysowa jest wyższa o te kwotę niż środki zaplanowane na 2007 r.
Metryka strony