Podział nieruchomości

Podział nieruchomości

PODZIAŁY NIERUCHOMOŚCI

Miejsce załatwienia sprawy:

Urząd Miejski w Zabłudowie, ul. Rynek 8.

Referat Rolnictwa i Gospodarki Gruntami.

Godziny pracy: poniedziałek - piątek od 700 do 1500.

Tel. centrala: (0-85) 7188-100, 7188-122, 7188-189 wew. 39 pokój Nr 215.

Wymagane dokumenty:

  • wniosek,

  • dokumenty stwierdzające tytuł prawny do nieruchomości,

  • wypis i wyrys z katastru nieruchomości,

  • wstępny projekt podziału opracowany na kopii mapy zasadniczej lub ewidencyjnej (posiadającej cechy dokumentu urzędowego),

  • decyzja o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, jeżeli była wydana przed dniem złożenia wniosku o podział, obowiązująca w dniu złożenia wniosku.

Wstępny projekt podziału powinien zawierać w szczególności:

  • granice i powierzchnię nieruchomości podlegającej podziałowi,

  • oznaczenie nieruchomości podlegającej podziałowi według danych z katastru nieruchomości oraz księgi wieczystej, a w razie jej braku - według innych dokumentów określających stan prawny nieruchomości,

  • naniesione w kolorze czerwonym granice oraz powierzchnie projektowanych do wydzielenia działek gruntu,

  • przedstawioną w formie graficznej w kolorze czerwonym lub w formie opisowej propozycję sposobu zapewnienia dostępu projektowanych do wydzielenia działek gruntu do drogi publicznej,

  • jeżeli przedmiotem podziału jest nieruchomość zabudowana, a proponowany jej podział powodowałby także podział budynku - linie ścian oddzieleń przeciwpożarowych na całej wysokości tego budynku.

Gdzie odebrać formularze:

Druk wniosku o podział można odebrać w pokoju Nr 215 lub pobrać ze strony BIP.

Opłaty:

Wolne od opłaty skarbowej.

Termin załatwienia sprawy:

I. Wydanie opinii w formie postanowienia - do 14 dni.

II. Zatwierdzenie podziału (decyzja) - po otrzymaniu operatu technicznego podziału nieruchomości przyjętego do zasobu geodezyjno-kartograficznego.

Tryb odwoławczy:

I. Na postanowienie służy zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Białymstoku w terminie 7 dni od daty doręczenia na pośrednictwem Burmistrza Zabłudowa. Zażalenie składa się w sekretariacie Urzędu Miejskiego - pokój Nr 106.

II. Od decyzji służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Białymstoku w terminie 14 dni licząc od daty doręczenia za pośrednictwem Burmistrza Zabłudowa. Odwołanie składa się w sekretariacie Urzędu Miejskiego - pokój Nr 106.

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jednolity Dz. U. z 2004 r. Nr 261, poz. 2603)

  • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2004 r. w sprawie sposobu i trybu dokonywania podziałów nieruchomości (Dz. U. z 2004 r. Nr 268, poz. 2663).

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miejski w Zabłudowie

Wytwarzający/odpowiadający: Bogusława Chren

Data wytworzenia: 2015-04-17

Wprowadzający: Joanna Jakoniuk

Data modyfikacji: 2020-04-29

Opublikował: Joanna Jakoniuk

Data publikacji: 2005-01-27