Decyzja o wymeldowaniu
WYMELDOWANIE, ZAMELDOWANIE LUB UCHYLENIE CZYNNOŚCI MATERIALNO -TECHNICZNYCH W DRODZE DECYZJI ADMINISTRACYJNEJ
Podstawa prawna:
-
Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych
(Dz. U. z 2006 r. Nr 139, poz. 993 -tekst jednolity z późn. zm.). -
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2000 r. Nr 98,poz. 1071 z późn. zm.),
-
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 24 grudnia 2002 r. w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych (Dz. U. z 2002 r. Nr 236, poz. 1999 z późn. zm.).
-
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2006 r. Nr 225, poz. 1635 z późn.zm.)
Miejsce wykonania usługi:
Urząd Miejski w Zabłudowie,
ul. Rynek 8
Referat Spraw Obywatelskich
Godziny pracy: poniedziałek - piątek od 700 do 1500
Tel. centrala: (0-85) 7188-100, 7188-122 wew. 28 pokój Nr 113
Wykaz potrzebnych dokumentów:
-
podanie o wymeldowanie, zameldowanie, lub uchylenie czynności materialno-technicznych
-
tytuł prawny do lokalu (np. akt notarialny, wypis z księgi wieczystej, umowa najmu),
-
ewentualnie inne dokumenty - dowody potwierdzające fakt opuszczenia mieszkania przez osobę podlegającą wymeldowaniu (wyrok sądu orzekającego eksmisję oraz protokół z przeprowadzonej eksmisji lub inne dokumenty).
Termin załatwienia sprawy:
-
dla sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego - 1 miesiąc,
-
dla sprawy szczególnie skomplikowanej w ciągu 2 miesięcy od daty wszczęcia postępowania.
Informacja o trybie odwoławczym:
Odwołanie od decyzji wnosi się do Wojewody Podlaskiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji za pośrednictwem Burmistrza Zabłudowa.
Uwagi:
-
Podanie powinno zawierać nazwisko i imię, adres osoby wnoszącej oraz informację, kogo dotyczy wymeldowanie, z jakiego adresu, uzasadnienie przyczyny żądania wymeldowania, podania daty opuszczenia lokalu oraz aktualnego adresu pobytu osoby, jeżeli adres jest znany.
-
Wniosek w powyższych sprawach wnosi się wraz z opłatą skarbową w sekretariacie Urzędu Miejskiego w Zabłudowie (pokój nr 106)
-
W wyniku przeprowadzonego postępowania organ wydaje decyzję, która w zależności od ustalonych okoliczności sprawy przybiera postać:
- decyzji administracyjnej o wymeldowaniu, zameldowaniu lub uchyleniu czynności materialno - technicznych,
- decyzji administracyjnej o braku podstaw do wymeldowania, zameldowania lub odmowie uchylenia czynności materialno - technicznych,
- decyzji administracyjnej o umorzeniu postępowania.
Metryka strony