Decyzja o wymeldowaniu


WYMELDOWANIE, ZAMELDOWANIE LUB UCHYLENIE CZYNNOŚCI MATERIALNO -TECHNICZNYCH W DRODZE DECYZJI ADMINISTRACYJNEJ

Podstawa prawna:

  1. Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych
    (Dz. U. z 2006 r. Nr 139, poz. 993 -tekst jednolity z późn. zm.).

  2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2000 r. Nr 98,poz. 1071 z późn. zm.),

  3. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 24 grudnia 2002 r. w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych (Dz. U. z 2002 r. Nr 236, poz. 1999 z późn. zm.).

  4. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2006 r. Nr 225, poz. 1635 z późn.zm.)

Miejsce wykonania usługi:

Urząd Miejski w Zabłudowie,

ul. Rynek 8

Referat Spraw Obywatelskich

Godziny pracy: poniedziałek - piątek od 700 do 1500

Tel. centrala: (0-85) 7188-100, 7188-122 wew. 28 pokój Nr 113

Wykaz potrzebnych dokumentów:

  • podanie o wymeldowanie, zameldowanie, lub uchylenie czynności materialno-technicznych

  • tytuł prawny do lokalu (np. akt notarialny, wypis z księgi wieczystej, umowa najmu),

  • ewentualnie inne dokumenty - dowody potwierdzające fakt opuszczenia mieszkania przez osobę podlegającą wymeldowaniu (wyrok sądu orzekającego eksmisję oraz protokół z przeprowadzonej eksmisji lub inne dokumenty).

Termin załatwienia sprawy:

  • dla sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego - 1 miesiąc,

  • dla sprawy szczególnie skomplikowanej w ciągu 2 miesięcy od daty wszczęcia postępowania.

Informacja o trybie odwoławczym:

Odwołanie od decyzji wnosi się do Wojewody Podlaskiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji za pośrednictwem Burmistrza Zabłudowa.

Uwagi:

  1. Podanie powinno zawierać nazwisko i imię, adres osoby wnoszącej oraz informację, kogo dotyczy wymeldowanie, z jakiego adresu, uzasadnienie przyczyny żądania wymeldowania, podania daty opuszczenia lokalu oraz aktualnego adresu pobytu osoby, jeżeli adres jest znany.

  2. Wniosek w powyższych sprawach wnosi się wraz z opłatą skarbową w sekretariacie Urzędu Miejskiego w Zabłudowie (pokój nr 106)

  3. W wyniku przeprowadzonego postępowania organ wydaje decyzję, która w zależności od ustalonych okoliczności sprawy przybiera postać:
    - decyzji administracyjnej o wymeldowaniu, zameldowaniu lub uchyleniu czynności materialno - technicznych,
    - decyzji administracyjnej o braku podstaw do wymeldowania, zameldowania lub odmowie uchylenia czynności materialno - technicznych,
    - decyzji administracyjnej o umorzeniu postępowania.

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miejski w Zabłudowie

Wytwarzający/odpowiadający: Alina Wasiluk

Wprowadzający: Alina Wasiluk

Data modyfikacji: 2011-08-25

Opublikował: Joanna Jakoniuk

Data publikacji: 2009-05-06