Zameldowanie cudzoziemca
ZAMELDOWANIE CUDZOZIEMCA
Podstawa prawna:
-
Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (Dz. U. z 2006 r. Nr 139, poz. 993 -tekst jednolity z późn. zm.)
-
Ustawa z 13 czerwca 2003 r. o cudzoziemcach (Dz.U. z 2006 r. Nr 234, poz.1694
z późn.zm.) -
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 24 grudnia 2002 r. w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych (Dz. U. z 2002 r. Nr 236, poz. 1999 z późn. zm.).
-
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 26 października 2007r. w sprawie wiz dla cudzoziemców (DZ.U. z 2007r. Nr 217, poz.1613)
Miejsce wykonania usługi:
Urząd Miejski w Zabłudowie,
ul. Rynek 8
Referat Spraw Obywatelskich
Godziny pracy: poniedziałek - piątek od 700 do 1500
Tel. centrala: (0-85) 7188-100, 7188-122 wew. 28 pokój Nr 113
Wykaz potrzebnych dokumentów do zameldowania:
-
Prawidłwo wypełniony formularz Pu-E-1 „Zgłoszenie pobytu ,stałego”, lub formularz Pu-E-3 „Zgłoszenie pobytu czasowego, trwającego ponad 3 miesiące” (oryginalny druk zgłoszenia wypełniany jest na miejscu w Referacie Spraw Obywatelskich).
-
Do wglądu (oryginały):
-
Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu, w którym ma nastąpić zameldowanie, np. umowa najmu, wypis z księgi wieczystej, wskazujący osobę uprawnioną do potwierdzenia pobytu cudzoziemca.
-
Karta pobytu obywatela Unii Europejskiej albo zezwolenie na pobyt lub zezwolenie na pobyt czasowy - w przypadku obywatela państwa członkowskiego Unii Europejskiej.
-
Dokument pobytu albo zezwolenie na pobyt lub zezwolenie na pobyt czasowy - w przypadku członka rodziny obywatela państwa członkowskiego Unii Europejskiej, niebędącego obywatelem państwa członkowskiego Unii Europejskiej.
-
Wiza, ważny paszport, dokument podróży, tymczasowe zaświadczenie tożsamości cudzoziemca, karta pobytu, zezwolenie na zamieszkanie na czas oznaczony, zezwolenie na osiedlenie się, albo decyzja o udzieleniu zgody na pobyt tolerowany lub o nadaniu statusu uchodźcy w Rzeczypospolitej Polskiej - w przypadku pozostałych cudzoziemców.
-
Wykaz potrzebnych dokumentów do wymeldowania:
-
Wypełniony formularz Pu-E-2 „Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego”, lub Pu-E-4 „Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu czasowego ponad 3 miesiące” (oryginalny druk zgłoszenia wypełniany jest na miejscu w Referacie Spraw Obywatelskich).
-
Do wglądu paszport, karta pobytu, lub inny dokument potwierdzający tożsamość cudzoziemca.
Wysokość opłat: Nie podlega opłacie
Czas realizacji usługi: Niezwłocznie
Informacja o trybie odwoławczym: Nie przysługuje
UWAGI
-
Podczas zameldowania wymagana jest obecność osoby posiadającej tytuł prawny
do lokalu (właściciela, wynajmującego, najemcy posiadacza spółdzielczego prawa
do lokalu), w którym ma nastąpić zameldowanie, ponieważ jest ona obowiązana potwierdzić fakt pobytu osoby meldującej się. Potwierdzenia faktu pobytu osoby
w lokalu dokonuje się na formularzu meldunkowym w formie czytelnego podpisu
z oznaczeniem daty jego złożenia. -
Cudzoziemiec melduje się na pobyt stały na podstawie:
-
decyzji na osiedlenie się,
-
karty pobytu obywatela Unii Europejskiej,
-
karty pobytu członka rodziny obywatela państwa członkowskiego Unii Europejskiej, niebędącego obywatelem państwa członkowskiego Unii Europejskiej,
-
zezwolenia na pobyt rezydenta długoterminowego Wspólnot Europejskich,
-
decyzji o nadaniu statusu uchodźcy
-
Cudzoziemiec melduje się na pobyt czasowy na czas nie dłuższy niż określony w wizie, umowie o ruchu bezwizowym lub zezwoleniu na zamieszkanie na czas oznaczony.
-
W przypadku upływu terminu zameldowania na pobyt czasowy powyżej 3 miesięcy meldunek automatycznie wygasa.
-
Wymeldowania dokonuje się osobiście.
.
Metryka strony