Zameldowanie na pobyt stały
ZAMELDOWANIE NA POBYT STAŁY
Podstawa prawna:
-
Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (Dz. U. z 2006 r. Nr 139, poz. 993 -tekst jednolity z późn. zm.).
-
Ustawa z dnia 21 listopada 1967r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej polskiej (Dz.U. z 2004r. Nr 241, poz.2146 z późn.zm. )
-
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 24 grudnia 2002 r. w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych (Dz. U. z 2002 r. Nr 236, poz. 1999 z późn. zm.).
Miejsce wykonania usługi:
Urząd Miejski w Zabłudowie,
ul. Rynek 8
Referat Spraw Obywatelskich
Godziny pracy: poniedziałek - piątek od 700 do 1500
Tel. centrala: (0-85) 7188-100, 7188-122 wew. 28 pokój Nr 113
Wykaz potrzebnych dokumentów:
-
prawidłowo wypełniony formularz Pu-E-1 „Zgłoszenie pobytu stałego”,
-
zaświadczenie o wymeldowaniu z poprzedniego miejsca pobytu stałego,
-
do wglądu dowód osobisty,
-
w przypadku osób niepełnoletnich akt urodzenia,
-
dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu (tj. akt notarialny, wypis z księgi wieczystej, umowa najmu, przydział lokalu spółdzielczego lub umowa cywilno-prawna),
-
w nowo budowanym domu –zawiadomienie o nadaniu mu numeru.
-
książeczka wojskowa lub potwierdzenie zgłoszenia się do rejestracji przedpoborowych
- mężczyzn począwszy od 1 stycznia roku, w którym kończą 18 lat życia, do dnia 31 grudnia roku, w którym kończą 50 lat życia, a posiadający stopień wojskowy oficerski - 60 lat życia,
- kobiet przeniesionych do rezerwy, począwszy od następnego dnia po dniu przeniesienia do rezerwy do dnia 31 grudnia roku, w którym kończą 40 lat życia,
a posiadające stopień wojskowy oficerski - 50 lat życia),
Wysokość opłat: Nie podlega opłacie
Termin załatwienia sprawy: Niezwłocznie
Informacja o trybie odwoławczym: Nie przysługuje
Uwagi:
Obowiązek zameldowania na pobyt stały lub czasowy powstaje najpóźniej przed upływem czwartej doby, licząc od dnia przybycia osoby do lokalu.
Zameldowania dokonuje się w obecności właściciela lokalu lub innego podmiotu dysponującego tytułem prawnym do lokalu, który jest obowiązany potwierdzić fakt pobytu osoby zgłaszającej pobyt stały w obecności pracownika Urzędu.
Zameldowania noworodka na pobyt stały dokonuje z urzędu organ gminy w miejscu pobytu stałego matki lub tego z rodziców, u którego dziecko faktycznie przebywa, albo w miejscu określonym przez sąd opiekuńczy.
Zameldowania osoby niepełnoletniej na pobyt stały dokonuje przedstawiciel ustawowy, lub inna osoba sprawująca faktyczną opiekę nad osobą niepełnoletnią.
Potwierdzenie zameldowania na pobyt stały
Osoby dokonujące zameldowania na pobyt stały otrzymują potwierdzenie zameldowania ważne przez okres 2 miesięcy od daty wystawienia.
Metryka strony