zameldowanie na pobyt czasowy
ZAMELDOWANIE NA POBYT CZASOWY
Podstawa prawna:
1) Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (Dz. U. z 2006 r. Nr 139, poz. 993 —tekst jednolity z późn. zm.).
2) Ustawa z dnia 21 listopada 1967r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej polskiej (Dz.U. z 2004r. Nr 241, poz.2146 z późn.zm. )
3) Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 24 grudnia 2002 r. w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych (Dz. U. z 2002 r. Nr 236, poz. 1999 z późn. zm.).
Miejsce wykonania usługi:
Urząd Miejski w Zabłudowie,
ul. Rynek 8
Referat Spraw Obywatelskich
Godziny pracy: poniedziałek - piątek od 700 do 1500
Tel. centrala: (0-85) 7188-100, 7188-122 wew. 28 pokój Nr 113
Wykaz potrzebnych dokumentów:
� prawidłowo wypełniony formularz meldunkowy Pu-E-3 „Zgłoszenie pobytu czasowego, trwającego ponad 3 miesiące”
- w przypadku osób niepełnoletnich akt urodzenia,
- do wglądu dowód osobisty
- dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu (tj. akt notarialny, wypis z księgi wieczystej, umowa najmu, przydział lokalu spółdzielczego lub umowa cywilno-prawna),
- w nowo budowanym domu –zawiadomienie o nadaniu mu numeru.
� książeczka wojskowa lub potwierdzenie zgłoszenia się do rejestracji przedpoborowych :
- mężczyzn począwszy od 1 stycznia roku, w którym kończą 18 lat życia, do dnia 31 grudnia roku, w którym kończą 50 lat życia, a posiadający stopień wojskowy oficerski — 60 lat życia,
- kobiet przeniesionych do rezerwy, począwszy od następnego dnia po dniu przeniesienia do rezerwy do dnia 31 grudnia roku, w którym kończą 40 lat życia,
a posiadające stopień wojskowy oficerski — 50 lat życia),
Wysokość opłat: Nie podlega opłacie
Czas realizacji usługi: Niezwłocznie
Informacja o trybie odwoławczym: Nie przysługuje
Uwagi:
Obowiązek zameldowania na pobyt stały lub czasowy powstaje najpóźniej przed upływem czwartej doby, licząc od dnia przybycia osoby do lokalu.
Zameldowania dokonuje się w obecności właściciela lokalu lub innego podmiotu dysponującego tytułem prawnym do lokalu, który jest obowiązany potwierdzić fakt pobytu osoby zgłaszającej pobyt czasowy w obecności pracownika Urzędu
Zameldowania osoby niepełnoletniej na pobyt czasowy dokonuje przedstawiciel ustawowy, lub inna osoba sprawująca faktyczną opiekę nad osobą niepełnoletnią.
W przypadku upływu terminu zameldowania na pobyt czasowy powyżej 3 miesięcy meldunek automatycznie wygasa. Ponowne zameldowanie na pobyt czasowy jest realizowane poprzez prawne dostarczenie wymaganych dokumentów i wypełnienie formularza meldunkowego.
.
Metryka strony